diumenge, 25 de gener del 2015

TREBALL COMPETENCIAL A PARTIR DE LA PLÀSTICA


1. Presentació del pla de treball


  • La nostra escola contempla l’educació artística com una eina imprescindible que permet desenvolupar i consolidar la formació de l’individu de forma més integral, plural i àmplia.
  • Això es tradueix en una dedicació especial al món musical i la seva representació, així com a la manifestació plàstica, tant a nivell individual, com col•lectiu.
Objectius:
•Saber integrar els diferents elements plàstics que tenim més propers al treball lingüístic i matemàtic.
•Conèixer i identificar materials i recursos que ens permeten treballar el llenguatge plàstic a l’aula.
•Saber sensibilitzar l’alumnat sobre l’ús correcte i responsable del material.
•Implementar, especialment a cicle mitjà i superior, el treball d’autor per contextualitzar les etapes de la nostra història, des de la prehistòria a l’edat contemporània.
Continguts:
• L’art com a canal emocional.
• Les tendències artístiques al llarg de la història.
• L’entorn: materials i creativitat.

2. L’art al llarg de la història. Treball d’autor

L’art, en la seva àmplia contemplació i en cadascuna de les set disciplines, queda reflectit en l’entorn més proper. Això fa que en cada etapa de la història les manifestacions artístiques siguin un referent per entendre la nostra pròpia evolució.
Sovint veiem amb dificultat seqüenciar les sessions de plàstica, els seus objectius i continguts. Res més lluny de la realitat si partim del treball d’autor i relacionem l’àrea de visual i plàstica amb el coneixement del medi natural, social i cultural.
D’altra banda aquesta pràctica artística, de manipulació i observació, queda totalment lligada a la competència comunicativa i matemàtica.
Des de dictats visuals, passant per la il·lustració de poemes i contes, o la realització de cartells i rètols (llenguatge visual), tot plegat sense descuidar el treball de simetries, línies, punts, figures geomètriques, mesures…
Bé, com qualsevol aprenentatge, el més important és llençar-s’hi, perdre el sentit del ridícul i la manca de confiança. Tots som capaços d’expressar i de manifestar-nos artísticament.
I si no us ho creieu, deixeu-vos anar, en quedareu sorpresos…

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada